دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟
سرخط خبرها

باند تبهکار دودزا در مشهد متلاشی شد | اعتراف به ۲۰۰ فقره گوشی قاپی

  • کد خبر: ۲۱۱۷۴۰
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱
باند تبهکار دودزا در مشهد متلاشی شد | اعتراف به ۲۰۰ فقره گوشی قاپی
عملیات پیچیده پلیس برای دستگیری ۸ عضو یک باند بزرگ گوشی‌قاپی در مشهد.

به گزارش شهرآرانیوز، کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی مشهد، زمان زیادی به دنبال شناسایی شکارچیانی بودند که در خیابان‌های شهر طعمه‌هایشان را شناسایی کرده و در یک لحظه غفلت گوشی‌های گران‌قیمتشان را می‌ربودند. متهمان برای اینکه گرفتار نشوند، نقشه‌های سیاهی در سرپرورانده بودند و با به‌کارگیری همین شگرد‌های مکارانه توانسته بودند مدتی خود را از چشم مردان قانون مخفی کنند.

اما این موضوعی نبود که منجر به پا پس‌کشیدن مأموران شود و پیگیری‌های مجدانه پلیس به شناسایی و دستگیری دو نفر از متهمان تبدیل شد و در ادامه نیز شش‌متهم دیگر این باند سرقت همچون دومینویی که یکی از مهره‌هایش سقوط کرده باشد، در چند عملیات دیگر شکار پلیس مشهد شدند و اعضای این باند تاکنون به دویست‌فقره سرقت گوشی اعتراف کرده‌اند. یکی از شگرد‌های اعضای این باند نصب تجهیزات دودزا روی خودروی شان برای فرار از دست ماموران بود.

ماجرای این پرونده با گزارش‌های متعددی از گوشی‌قاپی در مشهد به پلیس در دستورکار قرار گرفت. بررسی‌های اولیه نشانگر آن بود که بیشتر سرقت‌ها در بولوار وکیل‌آباد رخ داده است و خیلی زود مشخص شد که تمام سرقت‌ها از سوی اعضای یک باند انجام شده است، موضوعی که دستورات ویژه سرهنگ احمد نگهبان، رئیس پلیس مشهد را به همراه داشت.

آغاز یک پایان

کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی مشهد در پیگیری این پرونده هر چه جلوتر می‌رفتند با شرارت‌های بیشتری از اعضای این باند سرقت روبه‌رو می‌شدند تا جایی که به اطلاعات محرمانه‌ای دست یافتند که هویت دو سارق را برملا می‌کرد. این افراد سوار بر یک موتور در شهر می‌چرخیدند و هرکجا که می‌توانستند گوشی‌های تلفن همراه شهروندان را می‌ربودند.

این اطلاعات در نهایت منجر به شناسایی محدوده تردد این سارقان جوان شد و این افراد در اقدامی غافل‌گیرانه دستگیر شدند و زمینه انهدام یک باند بزرگ سرقت در مشهد مهیا شد.

لورفتن سومین و چهارمین مهره

با انتقال متهمان به مقر انتظامی و آغاز بازجویی‌ها، این افراد علاوه بر اعتراف به گوشی‌قاپی‌ها، یک مال‌خر را نیز لو دادند. مأموران با شناسایی مهره سوم این باند که از اتباع بیگانه بود، او را در مخفیگاهش دستگیر کردند و در بازرسی از محل، ۳۹‌تلفن همراه مسروقه و ۹‌میلیون تومان وجه نقد کشف شد.
با این دستگیری در حالی تعداد متهمان به سه نفر رسید که آن‌ها نفر چهارم را که از سارقان معروف و سابقه‌دار مشهد است معرفی کردند که این فرد نیز شناسایی و دستگیر شد.

ردپای ۲ مال‌خر در پرونده

تحقیقات تکمیلی در این پرونده منجر به شناسایی دو مال‌خر دیگر شد که پس از ردزنی‌های گسترده، این افراد به عنوان پنجمین و ششمین عضو باند نیز شناسایی شدند. کارآگاهان پلیس آگاهی برای یافتن این دو مهره مهم، عملیات جامعی را در دستورکار قرار دادند و توانستند محدوده تردد این افراد که با یک خودرو پژو ۲۰۶ در حال چرخ زدن در شهر بودند، شناسایی و عملیات دستگیری را آغاز کنند.

متهمان که متوجه حضور مأموران شده بودند به اخطار پلیس توجه نکردند و به سرعت متواری شدند. متهمان که انگار این روز‌ها را پیش‌بینی کرده بودند، خودرویشان را به سیستم دودزا مجهزکرده بودند تا با ایجاد دود و کورکردن نقطه دید مأموران بتوانند بگریزند.

مأموران که مدت زیادی به دنبال یافتن متهمان بودند، با وجود خطرات احتمالی دست از تعقیب و گریز برنداشتند و به دنبال متهمان از شهر نیز خارج شدند، اما بخت با پلیس یار بود و کنترل خودرو از دست متهمان خارج شده و واژگون شدند که در ادامه هر دو متهم دستگیر شدند.

شناسایی ۲ متهم سابقه‌دار دیگر

در تحقیقات به عمل آمده از این دو مال‌خر، دو عضو دیگر این باند سرقت به‌عنوان متهمان هفتم و هشتم که سابقه متعدد شرارت و سرقت داشتند نیز شناسایی شدند. کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد که تلاششان نتیجه داده بود، به قصد دستگیری دو متهم دیگر وارد عمل شدند.

متهمان که خود را در تنگنا دیدند با قمه به مأموران حمله‌ور شدند که با فنون دفاع شخصی از سوی مأموران مهار و زمین‌گیر شدند. تمامی متهمان دستگیرشده دارای سوابق متعدد مال‌خری، شرارت و سرقت هستند. این افراد در بازجویی‌های تخصصی که همچنان ادامه دارد تاکنون به دویست‌فقره گوشی‌قاپی در مشهد اعتراف کرده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->